Dopisanie do spisu wyborców

Wyborca przebywający czasowo lub nigdzie niezamieszkały przebywający na obszarze gminy w okresie obejmującym dzień wyborów jest dopisywany do spisu wyborców, na jego pisemny wniosek wniesiony do urzędu gminy najpóźniej w 5 dniu przed dniem wyborów.
W przypadku wyborów samorządowych wyborca, może zmienić obwód głosowania tylko na obszarze okręgu wyborczego właściwego dla miejsca jego stałego zameldowania.
Kogo dotyczy Każdy obywatel polski, który ma prawo udziału w głosowaniu (prawo wybierania) w wyborach.
Czas realizacji Wyborca jest dopisywany niezwłocznie, w dniu złożenia wniosku, do spisu wyborców w obwodzie głosowania czasowego miejsca pobytu, co spowoduje skreślenie wnioskodawcy ze spisu wyborców w miejscu stałego zameldowania.
Wymagane dokumenty
  • Wypełniony formularz wniosku.
  • Dowód osobisty lub inny dokument tożsamości (do wglądu).
    W sytuacji składania wniosku w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego bezpiecznym podpisem weryfikowanym kwalifikowanym certyfikatem (za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej), dostarczenie dokumentu tożsamości do wglądu nie jest wymagane. W pozostałych sytuacjach dowód osobisty lub inny dokument tożsamości może być okazywany przy składaniu wniosku.
  • Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
    1. Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy Elektronicznej Skrzynki Podawczej - o ile Wnioskodawca posiada bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany kwalifikowanym certyfikatem lub podpis elektroniczny złożony z wykorzystaniem Profilu Zaufanego ePUAP.
    2. Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
Opłaty Wniosek jest wolny od opłat.
Tryb odwoławczy Nie dotyczy.
Podstawy prawne
  • Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy (Dz. U. z 2017 r. , poz. 15 )
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 grudnia 2014 r. w sprawie spisu wyborców (Dz. U. z 2015 r. , poz. 5 z późn. zm. )
  • Ustawa z dnia 14 marca 2003 r. o referendum ogólnokrajowym (Dz. U. z 2015 r. , poz. 318 )
Urząd, w którym realizowana będzie sprawa
Nazwa urzędu
Urząd Miejski w Białymstoku Wybierz inny urząd
Referat Ewidencji Ludności
Adres
ul. Słonimska 1, 15-950 Białystok
Telefon
Fax
Miejsce przyjmowania dokumentów
pokój: 19 (parter) - Sala Obsługi Interesantów
Godziny przyjmowania dokumentów
Poniedziałek
08:00  -  17:00
Wtorek
07:30  -  15:30
Środa
07:30  -  15:30
Czwartek
07:30  -  15:30
Piątek
07:30  -  15:30
Sobota
Nieczynne
Niedziela
Nieczynne
Uwagi
Umów wizytę przez Internet: e-kolejka na stronie http://www.bip.bialystok.pl/

Otwarte Soboty w Departamencie Obsługi Mieszkańców w 2017 r. (ul. J. K. Branickiego 3/5) w godz. 8.00 – 12.00:
• 28 stycznia 2017 r.
• 25 lutego 2017 r.
• 25 marca 2017 r.
• 22 kwietnia 2017 r.
• 27 maja 2017 r.
• 24 czerwca 2017 r.
• 29 lipca 2017 r.
• 26 sierpnia 2017 r.
• 30 września 2017 r.
• 21 października 2017 r.
• 25 listopada 2017 r.
• 16 grudnia 2017 r.

Formularze elektroniczne
Formularz elektroniczny Dopisanie do spisu wyborców   Wypełnij
Usługi podobne
  • Brak usług podobnych